צור קשר

האם הציבור מבחין בין רופא אינטגרטיבי ומטפל אלטרנטיבי?

האם הציבור מבחין בין רופא אינטגרטיבי ומטפל אלטרנטיבי? כפי שהמצב משתקף בתקשורת – כנראה שעדיין לא

כמדי שנה, גם השנה פרסם העיתון מעריב את מוצר הרייטינג שלו "הכי טובים". אלא שהשנה, בניגוד לשנים עברו, אף אחד מאיתנו הרופאים האינטגרטיביים לא מופיע בו. תגידו שהכל אגו. אז תגידו. לא שאני לא מודה בכך שיש פה גם אגו. אבל בהחלט לא רק. בלי שנרגיש, המקצוע היקר שלנו – נעלם. הצדק נעשה אבל לא רואים אותו.

במאמר המערכת שפירסמתי ב"רשת רפואה" בפברואר 2012 "ויפה שעה אחת קודם: מדוע הרפואה האינטגרטיבית חייבת להיות התמחות על נפרדת" ובמאמר המערכת העוקב ממרץ 2012 "מיהו מומחה ברפואה אינטגרטיבית" ניסיתי להראות כי הרפואה האינטגרטיבית מודל שנות האלפיים הינה מקצוע רפואי עצמאי ולגיטימי, הדורש הכרה מימסדית מיידית כמקצוע אב שכזה. הראיתי, שלמרות שבישראל נשיאות המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית דחתה בינואר 2012 את בקשת השינוי של שם חברת הרופאים העוסקים ברפואה האינטגרטיבית בהר"י מ"חברה לרפואה משלימה" ל"חברה לרפואה משלימה ומשולבת", הרי שבארה"ב, כבר החלו במהלך להכרה ברפואה האינטגרטיבית כהתמחות-על עצמאית.

זאת ועוד. בבלוג אחר שפירסמתי במרץ 2012 "מעתה אמור: טיפול משלים, לא רפואה משלימה" קבעתי, כי אף שרבים מהמטפלים בעולם ה"רפואה" המשלימה לא יאהבו זאת, הגיע הזמן לומר בפה מלא כי הרפואה כמקצוע, על מכלול התיאוריה והיישום שלה, שייכת לרופאים, ולרופאים (MD) בלבד, וכי העיסוק בבריאות, לעומת זאת, שייך – וטוב שכך – לסקטורים רבים וטובים נוספים, ובכלל זה המטפלים ב"רפואה" המשלימה.

טיפול משלים (ולא "רפואה" משלימה) לכן הצעתי אז, הינו כינוי נאות יותר.

והנה, במוסף של השנה, לא זו בלבד שהרפואה האינטגרטיבית לא זכתה להימנות באופן לגיטימי יחד עם כלל המקצועות הרפואיים האחרים בקטגוריית הרופאים (עמ' 46-70 ואגב, גם רפואת המשפחה לצערי לא מיוצגת שם), אלא שהמטפלים ב"רפואה" המשלימה מבקשים, כך זועקת הכותרת, ש"רק אל תקראו להם מטפלים אלטרנטיביים".

אלא שבפועל, מה שמופיע שם (עמ' 96-104) הינו לא יותר מאשר מופע הזוי של "עיסוי לחיזוק הרחם" ו"שיטת אביבה" מחד, ו"שיטת אבחון ייחודית המבוססת על לימודי חסידות ועל קבלה", מאידך.

אין לי דבר נגד איש מהמצטיינים שנבחרו להיות "הכי טובים". נהפוך הוא. ברכותיי. אתם ככל הנראה מטפלים משלימים ראויים (או לא – אודה ואתוודה, אינני מכיר 90% מהמצטיינים, ואלו שאני מכיר ומוקיר לצערי לא שם). אבל יש לי גם יש לי, בטן מלאה על מי שבחר להתעלם מאיתנו הרופאים האינטגרטיביים העושים לילות כימים לטובת מטופלינו ולמרות זאת איננו "טובים" מספיק מכדי להתחרות בבליל השטויות (כן כן, ש-ט-ו-י-ו-ת) מבית היוצר של הטרנד הטבעי.

אז לכם, ידידיי ורעיי הרופאים האינטגרטיביים באשר הם – אתם הכי טובים!

ולכם, חברי החברה לרפואה משלימה בהר"י – איפה אתם? איפה קולכם? ומה ייעודכם?

אז, אנא. אל תיתנו שיעבדו עליכם.